Datum: 11 januari 2020
Categorie: Geen categorie

Hond overlijdt in armen van baasje na paniekaanval door knallen vuurwerk

Iedereen zou ondertussen moeten weten dat huisdieren schrikken en stress krijgen van onverwachte, luide knallen. Daarom zijn zo veel dierenvrienden bang voor oudejaarsavond, dat elk jaar weer gepaard gaat met knallend vuurwerk.

Iedereen heeft zo zijn of haar mening over vuurwerk en of het verboden moet worden. Deze vrouw is echter fervent voorstander van een vuurwerkverbod nadat haar hond overleed na een paniekaanval door de luide knallen.

De arme viervoeter was zo geschrokken en zo bang dat ze een paniekaanval kreeg en overleed in de armen van haar eigenaar.

Magui was een klein schattig hondje dat overleed aan een paniekaanval. De feiten speelden zich af op 14 december in Esquel in Argentinië. Antonalle Modasjazh moest lijdzaam toezien hoe haar hondje stief in de armen van haar zoontje, die haar wanhopig probeerde te troosten.

Dit volstond helaas niet om haar leven te redden. Er viel gewoonweg niets meer te doen tussen het geknal van het vuurwerk.

Het gezin besloot om hun tragische verhaal te delen op Facebook om andere mensen bewust te maken van de gevaren van vuurwerk voor huisdieren.

De moeder schreef: “Ze was onze liefste vriendin! Haar nam was Magui en ze overleed zo ineens. Ze was oud en bang voor vuurwerk. We wisten waar we haar moesten laten terwijl anderen plezier maakten. Ze kreeg een aanval, we belden alle dierenartsen in de stad en smeekten om hulp, maar niemand kon ons helpen! De hond overleed in de armen van mijn zoon.”